Bra-att-ha-appar till Android-luren

Jag tänkte tipsa om lite appar(program)/widgets som jag tycker lyfter din Android-telefon! Jag har en HTC Legend.

  1. Något som är ett måste och som inte finns på telefonen från början är en filhanterare. Jag använder File Manager (Adao Team).
  2. Snowstorm weather widgets. Man får ett paket med olika stora väderwidgets med bra prognoser och som vet exakt var du är, inte bara vilken stad. Väderprognosen kommer från yr(se: http://www.yr.no ).
  3. Om någon mer än jag tidigare haft en Sony Ericsson telefon känner ni säker till TrackID, programmet spelar in en bit av en låt man hör som man inte kan komma på vad den heter och det letar sedan reda på vilken låt det är man letar efter. Jag använder gratisversionen av Shazam (Shazam Entertainment Limited)
  4. Barcode Scanner (ZXing Team) kan skanna streckkoder och ta reda på vad det är för produkt. Den kan även skanna datamatriser. En datamatris (eller data matrix) är en sådan här rutan som syns nedan. Skanna denna och du kommer till Snowstorm weather widgets på  Android Market.
  5. Sist tänkte jag tipsa om att installera Skype på telefonen. Det kanske inte alltid funkar jättebra men tänk va coolt att man ändå kan prata med en kompis som befinner sig på andra sidan jordklotet när man sitter på tuben.
